Monday, August 5, 2013

Gratulasjonskort - Papirdesign

Dagens kort på Papirdesign

Noen ganger er jeg i humør til å lage kort. Det er ikke ofte, men noen ganger synes jeg at jeg har laget nok layouter. I sommer tror jeg at jeg har laget litt over 20 layouter...

From time to time I am in the mood to make cards, doesn't happen very often, but I feel I have made so many layouts this summer (around 20) so I thought I would have to make some cards.


Som base for dette kortet har jeg ikke brukt vanlig hvit cardstock, jeg har brukt akvarellpapir som jeg har kuttet til 11x28 og brettet. (Arket var A3)

For å få den lille bakgrunnen på arket dryppet jeg litt vann på arket og penslet utover med en pensel, (god ide er å bruke en vannpensel, men jeg fant ikke min etter at jeg flyttet scrappesakene min fra stua til scrapperommet - nå er scrappeferien i stua over) Så dryppet jeg mist over som jeg penslet utover. Noen flere drypp med ulike mister gir fin effekt.

As a base for this layout I haven't used ordinary white cardstock, I have used watercolorpaper, cut to 11x28 cm (The paper was A3)

For the purple background I used water and a brush and then mist and then again the brush to spread the color. I dropped some more mist both before and after it had dried a little.



Oppå det mistede området stemplet jeg med et bakgrunnstempel.

On top of the misted area I stamped a little.

For å lage borden brukte jeg en EK Success stans for å få vimplene, og bare kuttet de litt på hver side for at de ikke skulle være helt rette. Tapet en halv doily bak og sydde på blondekanten. Deretter dekorerte jeg med masse småblomster og litt blingswirl.

To make the border I used a EK success punch, and just trimmed it a little on the side to avoid the square look. I taped half a doily and sewed some riboon on. As a last touch I decorated with mini roses and some bling swirls.

Papirdesign produkter
lilla bånd
lilla miniroser
blingswirl
PD 12653
PD 13762

2 comments: