Friday, May 4, 2012

Vår Troy - Inspirasjon til månedsutfordringen på Scrap-Perra

Inspiration till månadsutmaningen hos Scrap-Perra

Månadsutmaningen nu i maj var om att skapa djup med hjälp av masker och färg och minst 5 lager med papper ovanpå färgen. Här kommer min tolkning av månadsutmaningen.

Jag har totalt 7 lager med papper som ligger ovanpå varandra och jag visar här lite hur jag la några av pappren ovanpå varandra innan jag häftade i hop pappren.  Jag lägger lagren på varandra och så ändrar jag lite och kan lägga ett lager under igen om jag tycker det behövs.   Det syns på det ihophäftade at tjag har lagt ett extra vitt och grått lager ovan på det blåprickiga.
Det lagret som är längst upp är ett Color Magic papper från Heidi Swapp. Jag har använt grå distress stains for vit distress stains för att färga in den. 

På lagret längst upp har jag använt ett annat Color Magic papper där jag har mistat för att få den gråa färgen.

När jag häftade fast lagren använde jag lite gluedots för att limma fast de delarna som inte låg platt.  Jag plockade bort alla pappren och tog fram masken och tog svart distress.  När jag kollade av storleken på pappren så valde jag att förlänga delarna så masken kom bättre fram också under bilden.

Så limmade jag fast allt jag hade häftat i hop på den vita cardstocken. Hade jag haft en stor häftapparat som når över hela pappret hade jag nog häftat det fast i stället.


Materiallista:

Papper:Lily bee - Buttercup - Flower Pot, Heidi Swapp - Color Magic - Collection Kit, Lily bee - Buttercup - Puddles, Lily bee - Buttercup - ABC Cardstock Sticker,
Dekorationer: doily (10 cm), Pink Paislee - Spring Jubilee - Chipboard Stickers, Prima - Lucerne - Meadow Lark,
Färg: Tattered Angels-Glimmer Mist- Marigold, Tattered Angels-Glimmer Mist- Grani, Ranger-Distress Stain-Weathered Wood, Crafters Workshop - 6x6 Template - Ledger

5 comments:

  1. Lovely page. Love the simplicity of it.

    ReplyDelete
  2. This is so pretty! I love how your photos always stand out on your pages!

    ReplyDelete
  3. such a cute cute picture-love those curls!

    perfect layering, i love seeing how it came together under the photo!

    ReplyDelete
  4. beautiful!!!! love the layering too!

    ReplyDelete