Friday, April 13, 2012

Nye briller ?





Till pappren från Lilybee Designs serie Buttercup hittade jag det här fotot på sonen från i höstas när vi lekte oss med piprensare och jag gjorde några glasögon till honom.

 För att få lite djup på dagens layout har jag tagit fyra delar av mönstrat papper och rullat kanterna. För att få det att sitta i hopp limmade jag det fast på dubbelhäftande papir i den ordningen jag ville ha pappren. Använde också tape för att holla rullningen för att rulla mer.


Under fotot har jag satt dit ett tårtpapper och en chipboardfjäril. Bra enkelt tips när man ska limma fast saker med olik höyd - 3 kuddar på ena sidan.  Lite Prima och Sassafrassblommor har fått vara med bredvid fotot.


Nere i höger hörna har jag först tagit en bit av ett stort papper när jag bara använde "innmaten" och lämnade doilien.  Ovanpå har jag klippt ut flera delar av samma papper som under bilen, och gjort så flaggor av det.

Närbilder i Scrap-Perras blogg.  

Skisse fra Lilybee Design


sketch #7


Materiallista:
Cardstock: vit
Mönstrade papper: Lily bee - Buttercup - Robins Egg, Lily bee - Buttercup - Flower Pot
Dekorationer: Lily bee - Buttercup - ABC Cardstock Stickers, Sassafrass - Entwined Blooms- Turkos, GCD - Chip Art - Butterflies, Doilies/Tårtdekorationer, Cherry Blooms, Basic Grey- Kioshi - Dekorationskit, You Do - Pearl/Rhinestone Stickers - Mistral
Färg:Crafters Workshop - 6x6 Template - Cursive Alphabet, Distress Ink  - Tumbled Glass,
Stämplar: Glitz - Clearstamps - Distressing Set 1 (slut)

1 comment:

  1. Such a beautiful layout. I have photos of my kids with much the same glasses LOL!

    ReplyDelete