Monday, March 21, 2011

Noen påskekort - GDT Creativica

Blogginlegget hos Creativica

Jag är ju egentligen ingen kortmakare, men varje påsk gör jag ett fåtal påskkort och i år har jag startat lite tidigare än jag brukar. Jag visar i dag några enkla kort som kan göras med bland andra band.


 

På det första kortet har jag använt det härligt glittrande pappret Girl Stripe with Glitter. Jag chalkade det och limmade det på ett gult dotted cardstock som jag streckade med en Zig-penna. Jag äger bara zig-pennor och inga färgläggningspennor.... Jag använde en double-edged stans och tog ett självhäftande band och klistrade på. Påskstämpeln kommer från Minelle och jag stansade ut den vita cardstockrutan med en Nellie Snellen die. Satte dit lite wellpapp för att få lite höjd och hittade i barnens låda lite fjädrar.


Materiallista:
Cardstock:
Kraft, Bazzill dotted - Cornmeal

Mönstrade papper: DCWV Girl Stripe with Glitter
Dekorationer: Fjädrar, Wellpapp, Självhäftande band Färgglad mix
Verktyg: Rectangle Lace Edge från Nellie Snellen, Sax,
Stämpel: Glad Påsk från Minelle
Färger och pennor: Svart zig-penna, Fluid Chalk Charcoal
Scotch Strong & Precise Glue samt dubbelhäftande tejp


På det andra kortet har jag klippt ut en bracketform av ett Maja Design papper och chalkat den och ritat en brun kant med en Zig-penna. Ett grönt organzaband har jag fästad bak det gula Maja Designpappret och jag har skrivit God påske (så heter det på norska) med små teeny alfa Stickers från Glitz.


 
Materiallista


Cardstock: Bazzil White,
Mönstrade papper: Citronsorbet från Maja Design.
Dekorationer: Grönt organzaband (finns i fysiska butiken), Teeny Alpha Baby Pink Block från Glitz
Färg och pennor: ZIG Journal & Title, Choklad


På det tredje kortet har jag för att få lite distans mellan cardstocklagren använt Foam pads. Jag har gjort hål med en nål och ritat med en grön penna runt. Jag ids inte leta fram symaskinen, så då får det räcka med nål och färgpenna. Har igen använt påskstämpeln från Minelle och jag har limmat fast en gronn-grain band över den vita cardstocken.




Materiallista:
Cardstock:
Bazzil White,

Mönstrade papper: DCWV Girl Stripe with Glitter, Citronsorbet från Maja Design.
Dekorationer: Rosa grossgrain (finns i den fysiska butiken. Andre grossgrain finns i webbutiken
Färg och pennor: Evergreen Zig writer
Stämpel: Glad Påsk från Minelle
Verktyg: Nål
Klistrigt: Craft Foam Pads,


Det fjärde kortet har jag lekt mig lite med band igjen. Några gånger går det att göra kort med helt enkla saker som att bara sätta dit ett gult zig zag band för att få lite effekt.




Materiallista


Cardstock: Kraft,
Mönstrade papper: DCWV Girl Stripe with Glitter, Citronsorbet från Maja Design.
Dekorationer: Citrongult zig zag band
Klistrigt: Dubbelhäftande tejp
Stämpel: Glad Påsk från Minelle


Hoppas ni blir lite inspirerade av mig på min födelsedag...

No comments:

Post a Comment