Wednesday, March 2, 2011

Et lite hakk i panna - Lscrapbooking

Min siste layout for Lscrapbooking. Gå gjerne inn i bloggen for å se litt närbilder.

Layouten handlar om när sonen för några veckor sedan var på kalas och hoppade runt i födelsedagsbarnet säng och en hylla ramlande ner på honom så att han fick ett litet jack i pannan.
Blodet rann, men inte ville han ha på sig plåster så vi fick åka hem och hitta på något för att få plåster. När han hade plåstrat mamma, pappa och lillasyster så var det helt ok att ha på plåster.
Särskilt när han fick hålla fast pappa för att "tvinga" på pappa plåster. 



Scrapbooking Butik & Inspiration -Lscrapbooking.se

Jag blev jätteinspirerad av den stora cirkeln och fick en ide på hur jag kunde använda bandet med stora Pompoms.
 

För att få lite mer effekt på kanten runt cirkeln så har jag limmat fast pompombandet och själva pompomen. En riktigt stor och rolig boll.
 

For att få lite mera ut av cirkeln har jag ritat dit lite halvcirklar. Jag har också stämplat lite extra på det blåa Frames pappret. Journalingrutan kommer också från Glitz.

Ovant mig har jag inte använt några köpeblommor alls på min layout, men jag har gjort två egna dekorationer.
Den ena blomman har jag använt en die med tre olika blommor på, sprayat med vatten och skrynlat lite i handen innan jag limmade fast den. (Fick torka lite först också...)
Den andra blomman har jag gjort genom att klippa ut tre olika cirklar.
Jag letade runt på pysselbordet och hittade några lock att rita cirklar av, så jag har inte använt något punch.

I mitten har jag fäst en Blå Giant Rhinestone från Glitz.  Jag har också satt dit några flera rhinestones clear vid sidan om.

Materiallista
Papper: Glitz Hoopla - Frames
Dekorationer: Svart pompoms från Glitz, blå och clear Giant Rhinestones från Glitz

4 comments:

  1. En jättefin layout, och färgerna ihop blev kanonsnygga. Längtar tills i morgon då det är dags att sätta sig i bilen och åka upp mot Karlstad.
    C U there! ;)
    Kram Kattiz

    ReplyDelete
  2. Kan inte helt fatta att jag ska köra ner i morgon. Ska skicka i väg maken för att köpa mat, godis och läsk så jag orkar resan ner, kanske också tanka lite extra...... Ska bli jättetrevligt att träffa dig och alla andra.

    ReplyDelete
  3. Älskar dina layoter!! Så snygga färgkombos!

    hit kommer jag gärna tillbaks!

    ReplyDelete
  4. Tack detsamma! Så himla roligt att få träffa dig med, du är ju så fantastiskt duktig på det du gör och minst lika trevlig oxå! :)

    Kram!

    ReplyDelete